تبلیغات یکی از اجزای آمیخته بازاریابی است تبلیغات، دانش ترغیب، خلاقیت و احساس است. تبلیغات یک رشته حرفه ای ست که دائماً در حال رشد و توسعه می باشد. این رشته به واسطه رشد صنعت و تکنولوژی در همه جای زندگی ما حضوردارد تمامی شواهد و نشانه ها حاکی از این هستند که تبلیغات طی قرن ۲۱ اثر قدرتمندتری بر بسیاری از جوانب زندگی ما خواهد داشت.
به طور جامع تر، معرفی کالاها و خدمات به روش ترغیبی، هوشمندانه و خلاقانه به مخاطب و مصرف کننده را به گونه ای که احساسات او را برانگیزد و او را به خرید ترغیب نماید تبلیغات می نامیم و از اهداف آن می توان به ارتقاء ارزش کالاها و خدمات، افزایش استفاده از کالاها و خدمات موجود، ساخت، تقویت و توسعه یک برند و حفظ ارزش آن، ایجاد اعتماد و ترجیح نسبت به برند، افزایش وفاداری مشتری به برند، افزایش درآمد و رشد فروش، افزایش سهم از کل بازار، دسترسی به بازار و خریداران جدید، اعمال نفوذ در تصمیمات خرید و… اشاره کرد.
در دوره کارشناسی حرفه ای مدیریت تبلیغات تجاری در قالب آموزش های علمی – کاربردی به برنامه درسی اطلاق می شود که دانشجویان با کسب مجموعه ای از دانش و مهارت های عملی قادر به انجام امور محوله در زمینه تخصصی تبلیغات به گونه ای ایده آل و شایسته انجام دهند.
تبلیغ به مفهوم امروزی آن ، مجموعه پیچیده ای از رشته فعالیت های گوناگون است که در یک چارچوب مشخص ، بر پایه اصولی معین در قالب برنامه هایی مدرن برای دستیابی به هدف یا هدف های تدوین شده صاحبان تبلیغ عمل می کنند. از این رو به شرط ورود به این عرصه از کار و موفق شدن در آن، از یک سو داشتن آگاهی گسترده و درک عمیق از اصول و مفاهیم، روش ها و شیوه های عمل تبلیغات جاری و از سوی دیگر، برخورداری از مهارت و توانایی در تدوین طرح ها و برنامه های فکورانه بازاریابی، اجرا و ارزشیابی آن ها برای تعیین درجه نیل به هدف یا هدف های تبلیغ کننده است.
دوره کاردانی حرفه ای تبلیغات در قالب آموزش های مهارت و فناوری به برنامه درسی اطلاق می شود که دانشجویان با کسب مجموعه ای از دانش و مهارت های عملی در تبلیغات بتوانند امور محوله در مشاغل قابل احراز را به گونه ای شایسته انجام دهند.
امروزه به طور فزاینده ای مشتریان باهوش ترشده، امکانات مجهزتری دارند، آگاهی بهتری می یابند، محافظت بهتری می شوند و دامنه انتخاب بیشتری دارند، و از آنجایی که بازار به سمت مشتری گرایی در حرکت است، اکنون باید تبلیغ کنندگان بینش بسیار عمیق تری را نسبت به خواسته ها، نیازها و تمایلات مشتریان خود داشته و در پی کسب رضایتی فراتر از انتظارات آن ها را به شیوه ای کارآمد و موثر باشند. و همان طورکه در دنیای امروز، متدهای تبلیغاتی برای ایجاد آگاهی در مصرف کنندگان پیشرفت کرده، با چالشی تحت عنوان شکاکیت مصرف کننده مواجه است. بنابراین پرداختن به این حرفه و حضور افرادی متخصص و با تجربه وصاحب سبک در این حوزه یک ضرورت محسوب می شود.
ب – تفکرنقادانه و اقتضایی
پ – برقراری ارتباط موثردر محیط کار
ت – تصمیم سازی ئتصمیم گیری بخردانه
ث – برنامه ریزی به منظور رعایت اخلاق حرفه ای
ج – برنامه ریزی انجام کار و هدایت کار گروهی
چ – تجزیه و تحلیل رخدادها و ارائه راه حل بهینه
ح – کارآفرینی،خلق و راه اندازی عرصه های جدید کسب وکار
خ – مدیریت و آموزش افراد تحت سرپرستی و انتقال اطلاعات فنی
د – بهبود و مستندسازی فرایندهای انجام کار و ارائه گزارش نتایج فعالیت ها
ذ – برنامه ریزی به منظور رعایت الزامات بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)
– بتواند ابزار تبلیغ را مشخص کند
– بتواند محصول رقیب را بشناسد
– بتواند تقویم اجرایی پروژه را تعیین کند
– بتواند ایده پردازی داشته باشد
– بتواند بودجه تبلیغ را در نظر داشته باشد
– بتواند طرحهای تبلیغاتی را ارزیابی کند
– بتواند تاثیر تبلیغات را بسنجد
– بتواند محتوای فنی تبلیغات را کنترل کند
– بتواند بازار مصرف ومخاطب را بشناسد
– بتواند مدیریت تبلیغ را به عهده بگیرد
– بتواند کانون تبلیغاتی را مدیریت نماید
– بتواند جلسات مذاکره را هدایت نماید
– بتواند تبلیغات اینترنتی را ارزیابی نماید
– بتواند تیزر تبلیغاتی(شنیداری و تصویری) تولید نماید
– بتواند مبارزه تبلیغاتی در سطح محلی و ملی انجام دهد
– بتواند از قوانین و حقوق بازاریابی تجاری استفاده نماید
– بتواند برای بازاریابی شیوه های مختلف تبلیغات را مدیریت نماید
– بتواند استراتژی تبلیغ را با توجه به مخاطب و شرایط بازار و رقبا مشخص نماید
– مدیر کانون های تبلیغاتی
– مدیرتبلیغات (مدیر پروژه)
– کارشناس امور هنری ( تصویری و شنیداری )
– سناریو نویس در تبلیغات (پیشنهاده نویس) برنامه ریز تبلیغات
– سلامت جسمی و ذهنی کامل
– داشتن شرایط تحصیل در نظام آموزش عالی کشور
دوره کاردانی حرفه ای مبتنی بر نظام واحدی و متشکل از مجموعه ای از دروس نظری و مهارتی است و با توجه به قابلیت ها و مهارت های مشترک و حرفه ای به ۲ بخش «آموزش در مرکز مجری» و « آموزش در محیط کار» تقسیم می شود. مجموع واحدهای هر دوره بین ۶۸ تا V2 واحد و مجموع ساعات آن ۱۷۵۰ تا ۲۱۰۰ ساعت می باشد که در طول حداقل ۲ و حداکثر ۳ سال قابل اجرا است. این دوره به دو روش نیمسالی و پودمانی اجرا می شود.
بخش آموزش در مرکز مجری شامل ۶۳ تا ۶۷ واحد، معادل ۱۲۵۰ تا ۱۵۵۰ ساعت است.
هر واحد نظری معادل۱۶ ساعت، هر واحد آزمایشگاهی معادل ۳۲ ساعت، هر واحد کارگاهی و پروژه معادل ۴۸ ساعت است. در موارد خاص دروس آزمایشگاهی و کارگاهی یک واحدی را می توان به ترتیب ۴۸ و ۶۴ ساعت در نظر گرفت.
این بخش از آموزش عبارت است از مجموعه فعالیت هایی که دانشجو به منظور تسلط عملی و درک کاربردی از آموخته های خود در آغاز، حین و پایان دوره تحصیلی، در محیط کار واقعی انجام می دهد. این بخش شامل ۱ درس کاربینی و ۲ درس کارورزی در مجموع به میزان ۵ واحد معادل ۵۱۲ ساعت است. هر واحد کاربینی معادل ۳۲ ساعت و هر واحد کارورزی معادل ۱۲۰ ساعت می باشد.
نام درس | تعداد واحد | پیش نیاز |
---|---|---|
کاربینی | ۱ | - |
تفسیر آماری | ۲ | - |
جامعه شناسی تبلیغات | ۲ | - |
هنر و رسانه | ۲ | - |
فرهنگ و تبلیغات | ۲ | - |
اقدام پژوهی | ۲ | - |
زبان تخصصی | ۲ | - |
تربیت بدنی (۲) | ۱ | - |
یک درس از دروس عمومی | ۲ | - |
کاربرد نرم افزارهای فیلم سازی | ۲ | - |
تحلیل محتوای پیام های ارتباطی | ۲ | - |
شیوه های اقناع و تبلیغ | ۲ | - |
رفتارشناسی بازاریابی | ۲ | - |
تصویربرداری | ۲ | - |
یک درس از دروس عمومی | ۲ | - |
یک درس از دروس مهارت مشترک | ۲ | - |
کارورزی (۱) | ۲ | - |
بودجه و برنامه ریزی تبلیغات | ۲ | - |
مدیریت تبلیغات | ۲ | - |
تبلیغات اینترنتی | ۲ | - |
مدیریت بازاریابی | ۲ | - |
حقوق و قوانین تبلیغاتی | ۲ | - |
تیزر تبلیغاتی | ۲ | - |
یک درس از دروس مهارت مشترک | ۲ | - |
یک درس از دروس عمومی | ۲ | - |
نظام اقتصادی ایران | ۴ | - |
هویت و برندسازی | ۲ | - |
تحقیقات بازاریابی | ۲ | - |
مدیریت بازاریابی جهانی | ۲ | - |
برنامه ریزی یازاریابی | ۲ | - |
حقوق و قوانین بازاریابی | ۲ | - |
یک درس از دروس مهارت مشترک | ۲ | - |
یک درس از دروس عمومی | ۲ | - |
کارورزی (۲) | ۲ | - |
©کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز فرهنگ و هنر واحد 35 تهران محفوظ می باشد. طراحی ، امنیت و پشتیبانی | www.saeedvaziri.com