دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز فرهنگ و هنر واحد 35 تهران
دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز فرهنگ و هنر واحد 35 تهران

معرفی دانشگاه جامع علمی کاربردی

« کاربر گرامی در صورتی که جهت مشاهده سایت مشکل دارید صفحه خود را رفرش نمایید ( Ctrl + F5) یا History مرورگر خود را پاک نمایید ( Ctrl + Shfit + Delete) »

دانشگاه جامع علمی کاربردی: در مقطع کاردانی، بر اساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور بر اساس دو ورودی مهر و بهمن اقدام به پذیرش دانشجویان می‌نماید. داوطلبان براساس شرط معدل کتبی دیپلم وارد دانشگاه خواهند شد. دارا بودن مدرک دیپلم در یکی از گروه‌های، علوم تجربی، ریاضی، انسانی، فنی حرفه ای و کاردانش الزامی می‌باشد. عنوان مدرک داوطلب در نظر گرفته نمی‌شود و فقط معدل معیار پذیرش خواهد بود. زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در شهریور و دی ماه هر سال می‌باشد. ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی صرفا از طریق سایت سنجش انجام می گیرد و متقاضیان در زمان های مذکور می توانند وارد سایت سازمان سنجش شده و از طریق لینک ثبت نام مراکز علمی کاربردی ثبت نام خود را انجام دهند.

دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاهی نیمه دولتی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است که با هدف ارتقاء سطح مهارت شاغلین بخش های مختلف اقتصادی و افزایش مهارت های حرفه ای فارغ التحصیلان مرکز آموزش که فاقد تجربه اجرایی می باشند تشکیل و با بکارگیری و سازمان دهی امکانات، منابع مادی و انسانی دستگاه های اجرایی، نسبت به برگزاری دوره های علمی و کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی اقدام می کند. تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در مهرماه سال ۱۳۷۰ به تصویب رسیده است. و دارای حدود ۱۲۴۵ مرکز آموزشی در رشته‌های مختلف مهارتی در سراسر کشور می­ باشد. که حدود ۲۰۰ مرکز آموزشی این دانشگاه در کلان­ شهر تهران قرار گرفته ‌است. دانشگاه جامع علمی و کاربردی تنها متولی نظام آموزش عالی علمی کاربردی است که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اداره می شود. هدف دانشگاه جامع فراهم آوردن موجباتی است که مشارکت سازمان ها و دستگاه های اجرایی دولتی و غیر دولتی را برای آموزش نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور می باشد به نحوی که دانش آموختگان بتوانند برای فعالیتی که به آنها محول می شود، دانش و مهارت لازم را کسب نمایند. دانشگاه جامع مسوولیت برنامه ریزی، سازماندهی، پشتیبانی های کارشناسی، عملیاتی، اطلاعات و سیاستگذاری های کلان و نیز نظارت و ارزشیابی مراکز و موسسات علمی وکاربردی را بر عهده دارد. مراکز و موسسات آموزش عالی علمی و کاربردی زیر نظر دانشگاه، رکن اجرایی آموزش های علمی-کاربردی و به قصد ارتقای دانش کار و ایجاد مهارت های متناسب با حوزه فعالیت شغلی افراد می‌باشداین دانشگاه با هدف افزایش سطح مهارت شاغلین بخش‌های مختلف اقتصادی و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای دانش‌آموختگان مراکز آموزشی که فاقد تجربه اجرایی می‌باشند، نسبت به برگزاری دوره‌های علمی کاربردی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خبرگی اقدام می‌کرد اما در حال حاضر تنها در مقاطع کاردانی و کارشناسی برای دوره‌های کاردانی فنی، کاردانی حرفه ای، مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

هدف دانشگاه، فراهم آوردن موجبات مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی برای آموزش نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور می‌باشد به نحوی که دانش‌آموختگان بتوانند برای فعالیتی که به آنها محول می‌شود، دانش و مهارت لازم را کسب نمایند.

دانشگاه جامع مسئولیت برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، پشتیبانی‌های کارشناسی، عملیاتی، اطلاعات و سیاست‌گذاری‌های کلان و نیز نظارت و ارزشیابی مراکز و موسسات علمی کاربردی را بر عهده دارد. مراکز و موسسات آموزش عالی علمی کاربردی زیر نظر دانشگاه، رکن اجرایی آموزش‌های علمی کاربردی و به قصد ارتقاء دانش کار و ایجاد مهارت‌های متناسب با حوزه فعالیت شغلی افراد تأسیس شده‌است.

اعتبار مدرک دانشگاه جامع علمی کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از دانشگاه های وزارت علوم تحقیقات و فناوری است، تمامی ضوابط و مقررات آموزشی آن مطابق با چهارچوب ها و قوانین آن وزارتخانه بوده و مدرک تحصیلی آن نیز از سوی آن وزاتخانه صادر می گردد. بنا براین اعتبار مدارک اخذ شده از این دانشگاه برای ادامه تحصیل و سایر موارد، مانند دانشگاه های دیگر وزارت علوم می باشد. مدرک دانشگاه جامع علمی- کاربردی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد و برای ادامه تحصیل در کلیه دانشگاه های داخل و خارج از کشور معتبر است.

اهداف و برنامه ها

راهبردهای کلان دانشگاه جامع علمی کاربردی

۱- تاکید بر تقسیم کار ملی در حوزه ­های مهارتی آموزش عالی و تبیین نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی به­ عنوان یکی از مهمترین عوامل سهیم و موثر در ایجاد اشتغال و تامین نیروی انسانی میانی کشور

۲- توسعه ساز و کارهای ارزیابی مستمر قابلیت­ های دانشگاه با همکاری بخش­ های (دستگاه های اجرایی و موسسات آموزش عالی علمی کاربردی)؛ صنعت، خدمات ، کشاورزی ، فرهنگ و هنر با تاکید بر کارایی بیرونی و اثربخشی

۳- بسط ساز و کارهای بهره ­برداری از ظرفیت­ های نیروی انسانی تکنولوژیست، صنعتگر و کارآفرین بخش­ های؛ صنعت، خدمات ، کشاورزی ، فرهنگ و هنر به عنوان مدرس به­ ویژه در حوزه های عملی و مهارتی

۴- هدایت اجرای برنامه­ های درسی به سمت میدانی با مشارکت بخش­ های صنعت، خدمات ، کشاورزی، فرهنگ و هنر

۵- توسعه مشارکت دانشگاه جامع علمی کاربردی با بخش غیردولتی و دولتی در طراحی و تدوین برنامه­ های درسی و آموزشی و اجرای آموزش

۶- توسعه فضای آموزش­ های شایستگی محور و شغل­ مدار و متناسب با نیازهای شاغلین و جویندگان کار

۷- حمایت از محققان، مدرسان و دانشجویان در تولید و انتقال فناوری و انجام پژوهش­ های کاربردی و توسعه­ های در حوزه­ های مرتبط با مزیت­ های دانشگاه جامع علمی کاربردی

۸- توجه به خودکفایی دانشگاه جامع علمی کاربردی در برخورداری از نیروی انسانی با کیفیت متناسب با ماموریت­ گرایی حرفه­ ای

۹- تاکید بر بومی گزینی و تربیت برای بوم در دانشگاه جامع علمی کاربردی

۱۰- زمینه سازی برای جلب سرمایه ­گذاری بخش خصوصی در توسعه آموزش­ های علمی کاربردی

۱۱- ایجاد ساز و کارهای استانداردسازی توسعه دانشگاه و نحوه پذیرش دانشجو معطوف به غنی سازی برنامه ها و تجمیع دوره ها و ایجاد رشته­ های جدید و فناور ­محور

۱۲- تفویض اختیار بیشتر به واحدهای استانی دانشگاه مطابق با چارچوب­ های مصوب هیات امناء

۱۳- تنوع بخشی به ساز و کارهای توسعه ناظر بر مولفه های اساسی در راستای تحقق دانشگاه کارآفرین (نسل سوم)

۱۴- توسعه گفتمان و دانش دیپلماسی مهارتی با تاکید بر تدوین برنامه ها و فرایندهای بین المللی سازی دانشگاه